Šis stāsts ir veltīts jaunām, naivām meitenēm, kuras cenšas līdzināties
tā dēvētajiem skaistuma etaloniem. Ja vienā teikumā, “skaistuma etaloni”
ir pilnīgi sintētiski, it īpaši pēdējos desmit gados, un kļūst aizvien
mākslīgāki, dabā neeksistējoši. Par šo tēmu ir publikācija The Daily Mail,
ar attiecīgām bildītēm no H&M kataloga, lai ilustrētu faktus. Bildē
redzamajām četrām kaulainajām daiļavām reālas ir tikai sejas, un arī
tās pašas tikai daļēji, jo ķermenis ir visām vienāds, ņemts no
plastmasas manekena un krietni uzlabots ar datoru.
Publikācija ir diezgan gara, bet pamatdoma ir sekojoša: kataloga
auditorija ir jaunas, viegli ietekmējamas sievietes. Radot neiespējamu
“ideālu”, tiek krietni nopelnīts, kad viņas cenšas sasniegt neiespējamo
un dara to veidā, kas mērķi tuvina visai apšaubāmi, proti, pērkot
drēbes.
Neviens no modes industrijas lāgā nesaprot, kāpēc līdz nejēdzībai
ideāli ķermeņi nes peļņu. Taču tas ir fakts, un ar to pietiek, lai lieta
turpinātos.
Jaunajām, viegli ietekmējamajām sievietēm varu dot padomu: vairumā
gadījumu vīrieši nemaz nezin, kas ir modē, un īsti nemaz neievēro, kas
kādai sievietei ir mugurā. Viņus vairāk interesē, kas ir zem drēbēm
Taču sievietes par apģērbu rūpējas ne tikai tāpēc, lai patiktu
vīriešiem vai labi justos pašas, bet arī lai sacenstos ar citām
sievietēm. Pēdējais, šķiet, prasa visvairāk pūļu un naudas, ir sevišķi,
ja ļaujamies spīdīgu žurnālu hipnozei.
Patiesībā, vairums slavenību tuvplānā bez grima ne ar ko neatšķiras
no vidējā pilsoņa – tās pašas pumpas, celulīts, vēnas un krunciņas.
No comments:
Post a Comment